Mijn naam is Ernst Coutinho en ik ben mijn eigen bedrijf gestart na het behalen van mijn diploma voor de studie Art of Sound aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag; afstudeerrichting Classical Recording.
Naast veel tijd door te hebben gebracht in het conservatorium heb ik stage gelopen bij het label Channel Classics Records. Daar heb ik o.a. geassisteerd bij opnames van Amsterdam Sinfonietta met Sol Gabetta, Rachel Podger met het Brecon Baroque ensemble en het Boedapest Festival Orkest o.l.v. Ivan Fischer.
Later zijn er projecten geweest met Lahav Shani en het Rotterdams Philharmonisch Orkest met werken voor orkest of samenwerkingen tussen het orkest en o.a. Martin Fröst en Daniel Barenboim.
Maar ook het werken met jonge ensembles die aan het begin staan van hun carrière waardeer ik enorm.
Tijdens mijn studiejaren en de tijd daarna heb ik een heldere visie ontwikkeld. Het opnemen van klassieke muziek draait om de juiste technieken toe te passen om de kwaliteit van de musici optimaal te benutten en de karakteristiek van de ruimte zo goed mogelijk weer te geven. Dit betekent niet alleen goede microfoon plaatsing en technische kennis, maar ook de musici begrijpen op muzikaal vlak en hen feedback kunnen geven op de manier die voor hen het beste werkt.
De muzikale momenten die je dan kunt creëren als team zijn zo mooi dat het zonde is om ze maar één keer te horen, en daarom hou ik van het maken van opnames.
ECR, zoals eerder genoemd, is gespecialiseerd in het opnemen van klassieke muziek; zowel live registraties als sessie opnames. Als je geïnteresseerd bent in een samenwerking neem dan gerust contact op.
Naast veel tijd door te hebben gebracht in het conservatorium heb ik stage gelopen bij het label Channel Classics Records. Daar heb ik o.a. geassisteerd bij opnames van Amsterdam Sinfonietta met Sol Gabetta, Rachel Podger met het Brecon Baroque ensemble en het Boedapest Festival Orkest o.l.v. Ivan Fischer.
Later zijn er projecten geweest met Lahav Shani en het Rotterdams Philharmonisch Orkest met werken voor orkest of samenwerkingen tussen het orkest en o.a. Martin Fröst en Daniel Barenboim.
Maar ook het werken met jonge ensembles die aan het begin staan van hun carrière waardeer ik enorm.
Tijdens mijn studiejaren en de tijd daarna heb ik een heldere visie ontwikkeld. Het opnemen van klassieke muziek draait om de juiste technieken toe te passen om de kwaliteit van de musici optimaal te benutten en de karakteristiek van de ruimte zo goed mogelijk weer te geven. Dit betekent niet alleen goede microfoon plaatsing en technische kennis, maar ook de musici begrijpen op muzikaal vlak en hen feedback kunnen geven op de manier die voor hen het beste werkt.
De muzikale momenten die je dan kunt creëren als team zijn zo mooi dat het zonde is om ze maar één keer te horen, en daarom hou ik van het maken van opnames.
ECR, zoals eerder genoemd, is gespecialiseerd in het opnemen van klassieke muziek; zowel live registraties als sessie opnames. Als je geïnteresseerd bent in een samenwerking neem dan gerust contact op.